بازاریابی ابری یا Cloud Marketing چیست ؟
دوستانه میگم بهتون، برای فهمیدن بازاریابی ابری خیلی درگیر مفاهیم آکادمیک نشین.
در مرحله اول لطفا یه سرچ روی فضای ابری داشته باشین تا ذهنیتتون شکل بگیره.
معنی مارکتینگ یا بازاریابی رو هم که می دونید. محض احتیاط اون رو هم یه سرچی بکنین بدی نیست.
حمفهوم سومی که به کمکمون میاد، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ هست. ( you know what to do)
تعریف بازاریابی ابری
بازاریابی ابری تمام تلاش های دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه هست که برای بهبود تجربه کاربری شخصی سازی و یکپارچه شده.
سخت شد ؟ واسه همین تاکید دارم قبل از دنبال کردن کلود مارکتینگ اون سه تا مفهوم رو سرچ کنین.
ههدف اصلی در Cloud Marketing این هست که با کاربران (مشتریان) سریعتر و آسون تر ارتباط بگیرید در هرجای ممکن.
منظورم از هرجا، در حال استفاده از :
- شبکه های اجتماعی
- ایمیل شخصی یا کاری
- چک کردن مطالب یک وب سایت
فواید بازاریابی ابری
با تشکر از سرعت زیاد اینترنت و فناوری، از طرفی استفاده تقریبا همه از اسمارت فون ها کلود مارکتینگ تبدیل به یکی از بهترین استراتژی ها یاباریای شده.
Cloud Marketing راه های ارتباطی سنتی بازاریابی رو با کارایی بیشتر به سبک امروزی تغییر داده.
خودتون تصور کنین دیگه، چاپ میلیون ها اعلامیه و پخششون راحت تره یا نوتیف فرستادن رو گوشی ؟
همین مطلب ما رو میرسونه به اولین مزیت یا فایده Cloud Marketing
Cloud Marketing ارزان تر است
هرطور که نگاه کنیم برامون ارزونتر میشه که به جای تبلیغ تلویزیونی، رایگان یا با هزینه کم تو اینستاگرام تبلیغ بدیم.
البته مثال قبلیم رو هم دارید و به روزنامه چاپی و وب سایت خبری هم فکر کنین.
بازاریابی ابری سریع تر هست
بن تخفیفی که با روزنامه ها یا مجله ها برای مخاطبتون میفرستین سریع تر بهش میرسه یا ایمیل و نوتیفیکیشن ها ؟
صد البته که مشتری زحمت خرید مجله یا روزنامه، خرید عضویت و به دکه یا صندوق پستیش رو هم در این سناریو نداره دیگه.
فرصتی شد که یادی بکنم از بازاریابی مقاله ای که هم در فرم سنتی و هم به روز هنوز کاربرد داره.
Cloud Marketing قابلیت شخصی سازی (سفارشی سازی) داره
اطلاعاتی که مسیر های بازاریابی ابری از کاربران بدست میاد. امکان شخصی سازی کردن پیامی که به اونها میفرستیم رو فراهم میکنه.
اون پیام میتونه خرید یک محصول مکمل با خرید تازه شون باشه یا استفاده از رنگ مورد علاقه شون در ایمیلی که ارسال میکنیم.
شخصی سازی کردن رابطه با کاربران یک دنیای بزرگه، اگر کنجکاویتئن رو قلقلک داد موضوع خوبی واسه تحقیق میشه.
اجزای بازاریابی ابری
دو مورد بسیار اساسی رو اشاره میکنم.
میگم اشاره چون دادن سرخط با من هست، جستجو و تسلط به اونها با خودتون.
کانال های ارتباطی
ضرری نداره مقاله چنل مارکتینگ خودم رو بخونید.
به طور خلاصه وب سایتتون، انواع شبکه های اجتماعی و هر کانالی که از طریق اون پیامتون رو برای کاربراتون میفرستین.
ابزارهای اینترنتی
ابزارهایی مثل گوگل کنسول یا گوگل آنالکتیک و هزاران ابزار دیگه به شما کمک میکنن که :
- مخاطباتون رو بهتر بشناسین
- کیفیت و تاثیرگزاری فعالیت هاتون رو بسنجین
- نقاط قوت و ضعف رو شناسایی کنین
- بهتر شخصی سازی کنین
- یک و غیره بزرگ..
دیدگاهتان را بنویسید