برند مارکتینگ یا استراتژی بازاریابی برند
بازاریابی برند زمانی اتفاق می افته که ما استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی رو نه برای محصول یا خدمتمون بلکه برای برندمون به کار میگیریم.
یعنی فکر کنینن که برند ما یا در واقع هویت برندمون هم یکی از محصولات یا خدماتی هست که داریم براش بازاریابی می کنیم. در محصول و خدمت عمده هدف بازاریابی فروش هست، در بازاریابی برند عمده هدف ایجاد شناخت و تصویر ذهنی برای مخاطب هستش.
هدف بازاریابی برند
یک نکته ضروری
این نوشته با فرض اینکه شما با مفهوم برند آشنایی دارید آماده شده.
اگر احتمالا اینطور نیست لطفا گوگل کنین و پیشنهاد خودم هم خوندن مقالات جناب پرویز درگی هست در زمینه برند.
ایشون خیلی بومی سازی شده و شفاف این مفهوم رو پرزنت میکنن.
خوب حالا اصل مطلب
هدف برند مارکتینگ این هست که به شما و بیزینستون کمک کنه تا تصویری که لازم هست مخاطب شما از برند شما در ذهن داشته باشه رو در ذهنش شکل بدین.
یکم جمله طولانی شد و پیچیده، ایرادی نداره دوباره بخونینش و یکم هم بازش میکنم.
سوا از اینکه بیزینس شما چه ابعادی داره، وقتی اسم شما میاد، شنیدن اون اسم یه حس یا یک تصویر رو در ذهن مشتری ایجاد میکنه.
در حالت استاندارد ما از قبل تصمیم گرفتیم او ذهنیت چی باشه
حالا بازاریابی بربندیگ به ما کمک میکنه اون ذهنیت رو نشر بدیم.
بازاریابی برند برای کدام بیزینس ها مناسب است ؟
جواب بسیار واضحه برای هر بیزینسی که دوست داره رشد کنه.
به تعداد مشتریاتون فکر نکنین
به بودجه تون فکر نکنین
به ابعاد و گستردگی بیزینستون فکر نکنین
چه کوچیک باشین چه بزرگ بهترین حالت این هست که مشتریاتون تصویر خوبی از بیزنس شما در ذهن داشته باشن و صد البته اون تصویر اگر نقطه قوت شما باشه که بینظیر میشه واقعا.
مثال برای بازاریابی برند
این قسمت خیلی قشنگه
مثال میشه هر مغازه فروشگاه شرکت یا بیزینسی که الان تو ذهنتون میاد.
لطفا به دو سه تاشون فکر کنین، ببینین تصویر ذهنیتون چیه ازشون.
امیدوارم که خیلی سخت نبوده باشه این مطلب و سردرگم نشده باشین
ممنونم از وقتی که برای خوندن اینمطلب اختصاص دادین مطمئنم به رشدتون کمک میکنه
دیدگاهتان را بنویسید