بازاریابی تمایز گرا (Differentiated Marketing)
در بازاریابی تمایز گرا شرکت ها تمرکز فعالیت های بازاریابی شون رو بر دو یا چند دسته از بازار هدف متمرکز میکنن. هدف Differentiated Marketing ایجاد ارتباط بهتر با بازار هدف و شناخت بهتر نیازهای اونهاست.
Differentiated Marketing چرا ؟
این سبک از بازاریابی به برند اجازه میده که خیلی مستقیم و هدفمند بازار هدفش رو دسته بندی کنه و از طرفی در نقاط قطعی قوتش فعالیت کنه.
مثلا پماد اکسید زینگ چند تا خاصیت کلی داره، رفع التهابات پوستی دسته بندی کلی خواصش هست.
در کنار اینها به عنوان ضد آفتاب و ضد تعریق هم استفاده میشه.
ایده ای گرفتین ؟
اگه آره که هیچ اگه نه بیاین ادامه بدیم.
مثال برای بازاریابی تمایز گرا
فرض کنین میخوایم واسه شامپو بچه فیروز از بازاریابی تمایزگرا استفاده کنیم.
دو قسمت از بازار هدف مون رو انتخاب میکنیم. کودکان و سرپرست های حیوانات خانگی( سگ و گربه و.. )
محصول هنوز همونه ولی ادبیات ارائه به هرکدوم از سگمنت های بازار هدفمون متفاوت میشه.
اگر تا اینجای نوشته اومدین بدی نیست که این دوتا مقاله رو هم بخونین (مرور کنین) و با Differentiated Marketing ترکیبشون کنین.
این بازی های فکری خیلی کمک میکنه که بتونین استراتژی های بهتری رو واسه بیزینستون طراحی کنین.
لینک یک منبع هم براتون میذارم اگر خواستین بیشتر کنجکاوی کنین میتونه شروع خوبی باشه.
دیدگاهتان را بنویسید