بازاریابی جغرافیایی
ایده کلی بازاریابی جغرافیایی این هست که فعالیت های بازاریابی مون رو براساس اطلاعات ژئوگرافیک برنامه ریزی کنیم.
تا قبل از فراگیر شدن اینترنت و ظهور ابزارها و نرم افزارهای اطلاعاتی، Geographic Marketing بیشتر مورد خوبی برای کمپانی های بزرگ محسوب میشد.
البته کامیونیتی بازرگانان هم نسبتا خوب از این استراتژی بهره می بردن.
امروز با حجم بالا و دقیق اطلاعات در دسترس ( چه رایگان و چه پولی) تقریبا هر سطح از کسب و کارها میتونن فعالیت های مارکتینگ شون رو با انواع داده های ژئوگرافیک برنامه ریزی کنن.
عملکرد بازاریابی جغرافیایی
فرض کنین که ما یه وب سایت فروشگاهی هستیم که لباس میفروشیم.
اگر وبسایت ما از اطلاعات ژئوگرافیک استفاده کنه میدونه که:
به بازدیدکننده هامون در مناطق سردسیر کدوم برندها و کدوم لباس ها رو پیشنهاد کنه.
حالا بیاین مقیاس رو کوچکتر کنیم.
ما یه لباس فروشی در یک شهر شمالی کشورمون هستیم. به کسانی که جنگل میرن چی پیشنهاد میکنیم؟ اونا که میرن دریا چیا؟
این استراتژی در ترکیب با بازاریابی متمرکز و بازاریابی مجاورتی برای بیزینس های کوچک خیلی پربازده میشه.
واسه اینکه تصویر کامل تر و به روزتری تو ذهنتون شکل بگیره سگمنت های ژئوگرافیک رو سرچ کنین.
و منبع برای دوستان کنجکاوم:
دیدگاهتان را بنویسید