بازاریابی حلقه بسته یا Closed Loop Marketing چیست؟
بازاریابی حلقه بسته رو به سادگی و روانی بقیه استراتژی های بازاریابی نمیشه توضیح داد.
این تکنیک یه مقدار تخصصی تر هست و باید با حوصله ( و سرچ بیشتر ) براش وقت بذارین.
بازاریابی حلقه بسته تمرکزش رو ارتباط موثر دو تیم بازاریابی و فروش هست.
همونطور که احتمالا میدونید بازاریابی و فروش دو بخش کاملا جدا هستند.
اطلاعات کلی و جزئی بازاریابی میتونه به فروش کمک کنه تا سرنخ های بیشتری رو تبدیل به فروش کنن.
فیدبک ها و اطلاعات فروش هم میتوه به مارکتینگ کمک کنه طرحها،کمپین ها و تبلیغات موثرتری رو اجراکنن.
Closed Loop Marketing به زبان ساده
با توجه به مطالبی که بالاتر گفتم (اگه نخوندین حتما بخونین)
فرآیندی که در اون جریان اطلاعات بین دپارتمان بازاریابی و دپارتمان فروش به صورت دو طرفه و موثر برقرار باشه،
بازاریابی حلقه بسته رو شکل میده.
دو قطب اصلی Closed Loop Marketing
توضیحات این بخش از حوصله دوستان متخصص خارج هست.
این قسمت رو واسه دیگر دوستان به عنوان مطلب تکمیلی آوردم
نقش بخش مارکتینگ در بازاریابی حلقه بسته
در مرحله اول لطفا کلیدواژه بازاریابی رو سرچ کنین.
همونطور که میدونین بازاریابی یک پروسه طولانی و تمام نشدنی هست که از قبل تولید شروع میشه و هیچوقت تموم نمیشه.
در Closed Loop Marketing وظیفه مارکتینگ برنامه ریزی برای تولید سرنخ فروش هست.
ایجاد سرنخ فروش میتونه به شیوه های مختلف و با هدف کردن نیچ های مختلف اجرا بشه.
قاعدتا در این پروسه اطلاعاتی استفاده میشه یا ایجاد و جمع آوری میشه که در بازاریابی حلقه بسته با اونها کار داریم.
نقش دپارتمان فروش در Closed Loop Marketing
لطفا وظایف دپارتمان فروش رو سرچ کنید.
دربحث الانمون وظیفه اصلی فروش تبدیل سرنخ های فروش به درآمد هست.
فروش قراره به شیوه های مختلف با سرنخ ها ارتباط بگیره و خرید ونها رو قطعی کنه.
هرچی فروش اطلاعات بیشتری از سرنخ ها و بکگرندشون داشته باشه مذاکره بهتری انجام میشه.
واحد فروش این اطلاعات رو از مارکتینگ میگیره و در قبالش فیدبک ها رو به مارکتینگ منتقل میکنه.
دیگه فکر میکنم کامل با استراتژی حلقه بسته آشنا شدین.
هفت مرحله راه اندازی بازاریابی حلقه بسته
داشتم سرچ میکردم قبل از نوشتن این مقاله که برخوردم به سایت marketingevolution .
منبع این بخش همین سایت هست.
- رضایت مدیریت رو جلب کنید
- پرورش فرهنگ داده محور
- مطمئن بشین که بخش فروش و مارکتیمگ مرتب در ارتباط باشن
- رویکردتون رو با هدف دستیابی به یک سستم بازاریابی یکپارچه مرور کنین
- رویکرد کاملا جدی به اتوماسیون بازاریابی تون داشته باشین
- مطمئن بشین که پروسه فروش داره خوب کار میکنه
- مطمئن بشین که تکنولوژی های مناسب رو در اختیار دارین
واسه هرکدوم از این تیتر ها سایت منبع دو سه خطی توضیح داده.
میتونین مقاله رو بخونین، واسه من که کاربردی بود.
دیدگاهتان را بنویسید