بازاریابی درب به درب
بازاریابی درب به درب یکی از زیرشاخه های بازاریابی مستقیم هست و همونطور که از اسمش پیداست، قراره به صورت حضوری به مخاطبان مراجعه بشه.
به صورت خیلی خلاصه زمانی که برای فرایند بازاریابیمون بدون واسطه و مستقیم به خونه یا محل کار افراد مراجعه میکنیم داریم از Door To Door Marketing استفاده میکنیم.
دلایل عدم تمایل به استفاده از Door To Door Marketing
این روزها خیلی کمتر از این شیوه استفاد میشه. برخی از دلایل از رده خارج شدن این استراتژی:
- تمایل پایین افراد برای ارتباط با غریبه ها
- گسترش معنی حریم خصوصی و فضای شخصی
- تهاجمی بودن این شیوه در فروش
- تغیر رفتار مخاطبان ( ساعتهای کاری و حضور کمتر در منزل و …)
کاربرد Door To Door Marketing
این استراتژی بازاریابی رو بیشتر به عنوان یک شیوه فروش میشناسیم که به عنوان راه فروش در دنیای امروز واقعا کارآمد نیست.
علاوه بر فروش در فعالیت هایی مثل :
- پشتیبانی
- خدمات پس از فروش
- ایجاد آگاهی از برند
- ایجاد ارتباط موثر با بازار هدف
هم نیز کاربرد داره که اتفاقا اگر با سناریو صحیح اجرا بشه بسیار هم کاراآمد و موثر هست.
درنظر داشته باشید بازدید از مخاطب یعنی به صورت مستقیم وقت اختصاص دادن به اون و صرف هزینه مستقیم مالی و منابع انسانی برای هر فرد.
این سبک از توجه نشون دادن چیزی نیست که راحت از ذهن مخاطب پاک بشه.
مثال موفق این استراتژی بازاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران هست که حتی پس از گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ همچنان به بهانه های مختلف به خانواده شهدا و جانبازان سر میزنن، دیداری انجام میدن و بعضا هدیه ای میبرن ( نقدی یا غیر نقدی).
برای دوستان کنجکاوم:
ویکی پدیا شروع خوبی میتونه باشه.
دیدگاهتان را بنویسید