بازاریابی مجاورتی یا Close Range Marketing چیست ؟
اسم انگلیسی بازاریابی مجاورتی کاملا سبک این استراتژی بازاریابی رو معلوم میکنه.
در کل وقتی ما برنامه بازاریابی مون رو بر یک فضای مشخص در محدوده فعالیتمون مشخص میکنیم، داریم از بازاریابی فضای در دسترس استفاده میکنیم.
چه زمان باید/میتوانیم از بازاریابی مجاورتی استفاده کنیم
ببینید قطعا میدونید که در فعالیت های بازاریابی باید و باید یک یا چند بازار هدف داشته باشیم.
حالا زمانی که بازار هدف ما در محدوده جغرافیایی نسبتا کوچکی جمع شدن، بهترین زمان برای استفاده از Close Range Marketing هست.
به عبارتی زمانی که بازار هدف ما در نقطه یا نقطه هایی متمرکز شدن ما میتونیم از این استراتژی استفاده کنیم.
گیجتون نکنم میتونین ویدئو رو ببینین و یا پاراگراف مثال ها رو بخونید.
ویدئو بازاریابی مجاورتی یا Close Range Marketing
برای دوستانی که عجله دارن و یا دوست دارن که قبل از مطالعه کامل این سبک از بازاریابی یک دمو کلی ببینن.
امیدوارم از دیدن ویدئو بازاریای فضای در دسترس لذت برده باشین.
Close Range Marketing در بازه های زمانی متفاوت به کمک خیلی از بیزینس ها میاد.
مثال های بازاریابی نزدیک برد ( مجاورتی )
خوب، خیلی از استراتژی های بازاریابی زمانی شفاف میشن که مثال هاشون رو میخونیم.
بریم سر اصل مطلب:
Close Range Marketing بلوتوث
اگر خاطرتون باشه زمانی که بلوتوث تکنولوژی جدید محسوب میشد، در بیمارستان ها، فروشگاه ها، ترمینال های هوایی و زمینی، دانشگاه ها و …
تابلو هایی میدیدیم که میگفتن لطفا بلوتوث خود را روش نمایید.
قضیه هم از این قرار بود که میخواستن یه محتوا برامون ارسال کنن.
در کل چه اتفاقی در حال رخ دادن بود؟ احسنت اونها داشتن Close Range Marketing میکردن.
بازاریابی مجاورتی با پیامک (SMS)
حتما میدونید که موبایل های ما بسته به مکانمون آنتنشون رو از نزدیک ترین دکل مخابراتی میگیرن.
یکی از امکانات سرویس دهندگان خطوط تلفن همراه این هست که میتونن به کسانی که دارن از هر دکل آنتن میگیرن پیامک بفرستن.
کجا به کار میاد :
- نمایشگاه ها
- ترمینال اتوبوس
- فرودگاه
- راه آهن
- مجتمع های مسکونی
- شهرک های صنعتی
- و…
میتونید ببینید بازار هدفتون چه زمان کجا متمرکز میشن و اونها رو تارگت کنید و براشون پیام بفرستید.
حرف آخر
استراتژی های بازاریابی حاصل ترکیب نیاز و خلاقیت در حل مسئله آدمهاست.
یه وقتی اسمشون میشه بازاریابی مجاورتی یه وقت مشارکتی و .. .
توصیه ام اینه ک با تیتر همه استراتژی ها آشنا بشید ( بخش مقالات خودم مثلا) و در زمان مناسب ترفند مناسب واسه بیزینستون رو پیدا کنید.
مرسی از زمانتون
امید دارم براتون مفید بوده باشه.
دیدگاهتان را بنویسید