بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ
در بازاریابی معرف فرد یا مجموعه در واقع در ازای یک مبلغی یا در ازای یک درصدی بازاریابی یک برند دیگر رو انجام میده و تمام، تعریف بازاریابی معریف یا همکاری در همین حد کفایت میکنه.
مثال از بازاریابی معرف یا بازاریابی همکاری در فروش
قبل از این که به مثال برسیم خوردتون شاهد هستین که افلیت مارکتینگ با نوع کسب و کار های امروزی بسیار سازگار هست و یک معامله برد-برد ایجاد میکنه چطوری؟
به این صورت که هرچقدر میزان فروش یا معرفی برند اصلی بیشتر باشه، میزان سود و درآمد فرد یا مجموعه ای که داره همکاری در فروش انجام میده بیشتر میشه.
برای مثال اگر کلید واژه ثبت نام در اسنپ و یا کلید واژه ثبت نام در تپسی رو سرچ کنید.
تمام وب سایت ها به جز وب سایت اصلی اسنپ و تپ سی همه و همه دارن از بازاریابی معرف یا بازاریابی همکاری در فروش استفاده می کنند.
خیلی زیرپوستی مثال رو هم زدیم و رد شدیم ازش.
چگونه از بازاریابی معرف استفاده کنیم؟
ببینید اینجا نمیخوام در مورد شیوه آکادمیک استفاده از افیلیت مارکتینگ صحبت کنم.
همونطور که متوجه شدین این سکه هم دو رو داره:
- بخشی که دیگران برایش میفروشند.
- بخشی که برای دیگران میفروشد.
بخشی که برای دیگران میفروشد:
اینجا راه سرچ کردن هست در سه مرحله:
- ببینید چه درگاه هایی برای فروش دارین
- این درگاه ها در چه بیزینس هایی خوب عمل میکنن
- اون بیزینس ها رو سرچ کنین
بخشی که دیگران برایش میفروشند:
این قسمت یه مقدار تخصصی تر میشه.
عمیقا توصیه میکنم به خوندن یکی دو مقاله اکتفا نکنید و با تیم بازاریابی و مشاور هاتون بحث کنین و به یک استراتژس درست درمون برسین.
در حالت کلی چند تا نکته رو باید در نظر بگیرید:
- میزان ظرفیت خالی
- میزان ظرفیت تولید/ارائه
- درگاه های تامین
- درگاه های اعلام پذیرش
- پیشنهاد های مختلف درصد فروش
- و….
واقعا احتیاج به بررسی و برنامه ریزی داره آسون از کنارش رد نشین لطفا.
حرف آخر بازاریابی معرف
از این سبک بازاریابی مثال های زیادی پیدا میشه و در مورد افلیت مارکتینگ هم مقاله بسیار هست.
در صورتی که به توضیحات بیشتر احتیاج داشتین توصیه میکنم سرچ کنید و اگر مثالی الان تو ذهنتون دارین هم کامنت کنید.
شاید که کامنت شما بحث رو برای دیگر دوستانی که به این مقاله سر میزنن شفاف تر کنه.
ممنون از وقتتون
دیدگاهتان را بنویسید