بازاریابی مقاله ای
بازاریابی مقاله ای یکی از زیر مجموعه های بازاریابی محتوایی است ولی در گستردگی مطالب با هم در تفاوت هستند.
به طور مثال در بازاریابی مقاله ای مطالب روی وب سایت و وبلاگ خود بیزینس بارگذاری نمیشه و بازار هدف جای دیگه ای هست.
Article Marketing در یک کلام
ببینین خیلی خیلی ساده، تو این استراتژی ما مقالات، توضیحات، اطلاعات و هرچیزی که لازم میدونیم بازارهدفمون درباره ما بدونه رو تولید میکنیم.
محتوای تولید شده مون رو در محل هایی که مخاطب ما اونجا گشت و گذار میکنه منتشر میکنیم.
اینطوری مخاطب هدف ما با ما آشنا میشه، حالا یا احساس نیاز براش ایجاد میشه یا میفهمه که ما به نیازش پاسخ دادیم.
اینجوری سرچ میکنه و به ما میرسه.
تمام.
آرتیکل مارکتینگ چیست ؟
در این سبک بازاریابی مقالاتی در رابطه با بیزینس تهیه میشه و از درگاه های متفاوت منتشر میشه، سابقه این نوع بازاریابی به انتشار روزنامه ها بر میگرده که بیزینس ها مقالات و مطالبی برای روزنامهها تهیه میکردند که مرتبط با صنعت خودشون می شد. با انتشار این مقالات در روزنامه ها مردم ترغیب به استفاده یا روی آوردن به صنعت اونها می شدند.
این نوع بازاریابی امروز در ابعاد گسترده تر در فضای مجازی هم انجام میشه.
مثال برای بازاریابی مقاله ای :
یک شرکت فروش سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتریان رو در نظر بگیرید.
اگر بیزینس بخواد از این استراتژی بازاریابی استفاده بکنه باید:
مقالاتی در رابطه با امکانات سی آر ام، کاربرد های سی آر ام، بخش هایی که سی آر ام میتونه به یک بیزینس کمک کنه و مطالبی مثل اینها مقالاتی را تهیه کند و در درگاه های مختلف این مقالات را به نمایش بذاره.
پس برای استفاده از بازاریابی مقاله ای باید در مرحله اول استراتژی تولید محتوا مون رو مشخص کنیم در مرحله بعد درگاههای انتشار محتوا را مشخص کنیم و سپس دست به تولید و انتشار و در نهایت گرفتن بازخورد از مقالهها بزنیم.
دیدگاهتان را بنویسید