بازاریابی مکالمه ای Conversational Marketing چیست ؟
بازاریابی مکالمه ای کلا در مورد برقرار کردن یک گپ و گفت دو طرفه بین ما و خریدار هامون هست. ( هم بالقوه و هم بالفعل)
ایجاد شدن یک مکالمه میتونه فواید جذابی داشته باشه که میشن فواید بازاریابی محاوره ای.
تعریف بازاریابی مکالمه ای
زمانی که برنامه مارکتینگ رو بر اساس ایجاد گفت گو دو طرفه میچینیم داریم از Conversational Marketing استفاده میکنیم.
این گفت گو میتونه از راه ها و کانال های مختلفی شروع بشه.
الان وقتشه که بازاریابی کانالی رو بخونین.
هر کانال یا راه ارتباطی بین ما و کاربرمون میتونه Conversational Marketing رو شکل بده، پس خودمون رو محدود به رسانه اجتماعی یا پیام رسان خاصی نمیکنیم.
فواید بازاریابی مکالمه ای
کاربر امروز از دیدن و شنیدن تبلیغ های یک طرفه و تکراری خسته شده.
تقریبا همه گیر فروشنده های حضوری و تلفنی سمج افتادیم که هدفشون صرفا متقاعد سازی ما واسه خرید هست.
بازاریابی محاوره ای نقطه ی عکس این روند هستش. اینجا قراره جدا بگیم و بشنویم و واسه کاربر تجربه یک خرید واقعی رو ایجاد کنیم.
لیست کنم فواید رو :
- ایجاد تجربه کاربری بهتر برای مشتری
- بهبود سیستم تولید سرنخ فروش
- انتقال سریع تر خریداران در قیف فروش ( منبع )
- نگهداری مشتری با هزینه کمتر
- افزایش احتمال خریدهای آتی
اگر بطن این استراتژی بازاریابی رو درک کنین میتونین هزار تا فایده دیگه هم براش بگین.
نقش ربات های چت در بازاریابی مکالمه ای
ما آدم ها عادت داریم که به ایده های خوب کم توجهی کنیم و در کنارش انتظارمون هم همیشه بالاست.
دقت کنین ربات چت نمیتونه با پیام های از پیش تعیین شده Conversational Marketing کنه براتون.
یه ربات یا پلاگین چت نصب میکنید و میذاریدش به امون خدا، قصه این شکلی نیست اصلا.
یادتون باشه در مورد مکالمه دو طرفه حرف زدیم. گفتیم که بگیم و بشنوفیم. ( خیلی دلم میخواست یه جایی از فعل شنوفتن به جای شنیدن استفاده کنم. اینجا جا شد بالاخره)
ربات چت وظیفه داره دو تا کار بکنه :
یک وقتی شما نیستین جابگو کاربر باشه و قول بده سریعا باهاش در تماس خواهید بود.
دو کاربر رو وصل کنه به افراد پشت سایت که سریع جوابش رو بدن.
یادتون باشه کاربر امروزی عاشقه چت کردن هست و در لحظه هم جواب میخواد.
اگر دیر جواب بدین ممکنه حتی یادش نباشه شما کی هستین و او کی براتون پیام گذاشته.
دیدگاهتان را بنویسید