بازاریابی نمونه رایگان
فری سمپل مارکتینگ یا بازاریابی نمونه رایگان خیلی شفاف میگه که رایگان نمونه بدیم به آدمها.
در صنایع بهداشتی، نوشیدنی ها، مواد غذایی و زیبایی بسیار استفاده میشه.
ناگفته های بازاریابی نمونه رایگان
تقریبا همه مون تا حالا باهاش مواجه شدیم. همونطور که ایده کلی این استراتژی آسون و شفاف هست، به همون میزان هم میتونه پذیرای خلاقیت و خرابکاری باشه.
این رو هم درنظر داشته باشین که Free Sample Marketing میتونه درگاه بینظیری برای جمع آوری اطلاعات باشه ( دیتابیس مارکتینگ ).
خرابکاری در Free Sample Marketing
فرض کنین بهتون یه دوغ که خنک نباشه ( حتی گرم باشه) سمپل بدن. آیا تجربه خوبی میشه؟ اگر شما صاحب یا یکی از مدیران اون برند باشین و این صحنه رو ببینین چه حالی میشین؟
اگر کسی که نمونه رو میده :
- تمیز نباشه
- مرتب نباشه
- خوش اخلاق نباشه
- محصول درست ارائه نشه
- محترمانه ارائه نشه
- با اصرار به فروش ارائه بشه
تا فردا میتونم ادامه بدم…
پس نتیجه اینکه ایده ساده الزاما اجراش ساده نیست. حتی میتونه وجهه برند رو نابود کنه.
خلاقیت در Free Sample Marketing
چای با چی میچسبه؟
قهوه با چی؟
متوجه منظورم میشین؟
اگر صنعتی که ازش انتظار نمیره Free Sample Marketing کنه چی میشه؟ مثلا صنعت اتومبیل سازی.
بازاریابی فری سمپل بسیار جا برای ایده پردازی و بازی داره.
دوستان کنجکاوم :
دیدگاهتان را بنویسید