بازاریابی همگانی یا Communal Marketing چیست ؟
بازاریابی همگانی سبکی از بازاریابی هست که در اون کمپانی و مصرف کننده هاش دست به یک تیم ورک پویا میزنن.
بصورتی که کمپانی در کمپین ها و تبلیغاتش نقش محسوسی رو برای مصرف کننده ها در نظر میگیره.
پس زمانی که کمپانی در تبلیغات و کمپین هاش به صورت مستقیم از مصرف کننده هاش کمک میگیره و اونها رو دخیل میکنه، داره بازاریابی همگانی انجام میده.
مثال برای بازاریابی همگانی
اکثرا استراتژی های بازاریابی با مثال بهتر جا می افتن.
از یه موردی شروع میکنم که همه دیده باشین.
فکر میکنم به این مورد برخوردین که مصرف کننده یک محصول، از خریدش عکس بگیره و منتشر کنه.
تو اینستاگرام هزاربار یه همچین چیزی رو دیدین. ترکیب محصول کمپانی با فعالیت مستقیم مصرف کننده بازاریابی همگانی رو میسازه.
لینک یک منبع رو براتون میذارم که بتونین بیشتر با این استراتژی بازاریابی آشنا بشین. ( منبع )
بازاریابی همگانی چطور کار میکنه
ارتباط بین برند و مصرف کننده بسیار رابطه حساسی هست.
هرچقدر این رابطه نزدیکتر، صمیمانه تر و پویا تر باشه منافعش برای برند بیشتر هست.
برندی که موفق میشه از مصرفکننده هاش اعتماد و علاقه بگیره مطمئنا تونسته این رابطه رو درست شکل بده.
تصور کنین کسی که میشناسید ( حتی بهش اعتماد دارین) یک محصول/خدمت رو بهتون پیشنهاد کنه.
حالا در نظر بگیرید که از اون محصول/خدمت یک تبلیغ ببینید بدون اینکه بهتون از طریق آشنایی معرفی شده باشه.
صمیمیت و حس اعتماد نسبت به یک محصول/خدمت وقتی از طریق یک آشنا معرفی میشه به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکنه.
بازاریابی همگانی هم اینطوری کار میکنه، نه تنها کسانی که شما میشناسین دارن ازش حمایت میکنن، بلکه قشر وسیعی از کسانی که
قبلا خرید کردن دارن درموردش کاری میکنن. (عکس میذارن، هشتگ میزنن، تیشرت میپوشن و..)
کلام آخر
بارها در مورد استراتژی های بازاریابی صحبت کردیم.
اگر به صورت تکی باهاشون مواجه بشین و موردی بررسی بکنین، خیلی هاشون دور از ذهن سخت یا ناکارآمد نشون میدن.
پیشنهاد میکنم چهار پنج تا رو کنار هم بخونین تا تصویر ذهنیتون به درستی شکل بگیره.
مقالات خودم اکثرا بسیار کوتاه هستن و اصل مطلب رو گفتم. میتونین روی این لینک کلیک کنین و به انتخاب خودتون چندتاشون رو بخونین.
دیدگاهتان را بنویسید