بازاریابی کاتالوگ محور یا Catalog Marketing
بازاریابی کاتالوگ محور یک استراتژی ابزار محور هست. در این سبک بازاریابی تمرکز فعالیت ما بر ابزار کاتالوگ متمرکز میشه و از طریق کاتالوگ فرآیندهای بازاریابی رو شکل میدیم. ورژن اینترنتی این استراتژی بازاریابی مقاله ای هست که قبلا در موردش مطلب و ویدئو گذاشتم.
نحوه عملکرد Catalog Marketing
در مورد اینکه کاتالوگ چیست که لازم نیست صحبت کنیم.
کاتالوگ به ما فرصت میده تا تمام محتوایی که لازم میدونیم به مخاطبمون منتقل کنیم رو، در یک فضا جمع کنیم.
این محتوا میتونه در هر جایی به دست مخاطب برسه، در جیب کیف یا محل کارش همراه ش باشه و حتی قابلیت انتقال به دیگران رو هم داره.
مثال برای عملکرد بازاریابی کاتالوگ محور
فرض کنید که در یک نمایشگاه (یا فروشگاه) شرکت کردید.
در اون فضا یک نفر به شما یک کاتالوگ در مورد لوازم کودک میده ( از سیسمونی تا گهواره و خدمات پرستار و…).
حالا اگر شما شرایط استفاده از اطلاعات و خدمات اونها رو داشته باشید مثلا :
- در حال بچه دار شدن باشید
- به تازگی بچه دار شده باشید
- شغلتون مرتبط با افرادی باشه که این شرایط رو داره و غیره
در این حالت کاتالوگ برای شما استفاده پیدا میکنه و حتی ممکنه اون رو با افراد دیگه ای هم که این شرایط رو دارن به اشتراک بذارید.
در غیر این صورت جای اون کاتالوگ سطل آشغال یا بازیافت یا لابه لای کاغذ کهنه هایی که بیخودی نگه میداریم هست
تحلیل مثال عملکرد کاتالوگ مارکتینگ
دقت کنید این بخش صحبت به دو قسمت کلی تقسیم میشه، اطلاعات کاتالوگ و جامعه هدف اون.
حرفم رو در یک جمله خلاصه کنم برای کسانی که به اطلاعات بیشتر احتیاج ندارن :
باید محتوا رو نسبت به بازار هدف تنظیم و طراحی کنیم و از درگاه مناسب به دست افراد مناسب برسونیمش.
استاندارد های محتوا کاتالوگ
مثل همیشه تیتر وار بریم جلو و اگر احتیاج به اطلاعات بیشتر داشتین سرچ کنین.
- اصول طراحی رعایت شود. ( استانداردها، رنگ، چینش)
- ابعاد کاتالوگ متناسب محتوا و بازار هدف باشد.
- حجم محتوا و میزان اطلاعات برنامه ریزی شده باشد.
- ترتیب ورود اطلاعات تنظیم شده باشد.
- در حد نیاز از کال تو اکشن استفاده شود.
- ترجیحا برای نیچ مشخصی از مارکت تهیه و تدوین شود.
استداندارد های جامعه هدف :
- محل مناسب برای انتشار و پخش انتخاب شود.
- درگاه مناسب انتخاب شود. ( پست، فرد، استند، باکس و …)
- فرد/افراد مناسب برای پخش انتخاب شوند.
- زمان مناسب برای انتشار انتخاب شود.
در کل اگر بازاریابی کاتالوگ محور رو با سلیقه و حساسیت کافی انجام بدیم. میتونه بسیار اثر بخش عمل کنه.
ویدئو برای بازاریابی کاتالوگ محور
دوستان عزیزم سعی کردم ویدئوCatalogue Marketing ساده، کوتاه، شفاف و همراه با مثال باشه.
این ویدئو حدودا دوقیقه از شما زمان میگیره یا به شما زمان میده.
سخن آخر در مورد Catalogue Marketing
این استراتژی در زمان حاضر کاربرد سابقش رو از دست داده، ولی همچنان از ضروری ترین استراتژی های بازاریابی هست.
اگر به صورت اصولی و صحیح از این ابزار استفاده کنید نتایج عالی برای بیزینس شما به همراه خواهد داشت.
قبل از نوشتن این مقاله خودم یک مقدار سرچ کردم این منبع میتونه خیلی براتون مفید باشه کافیه روی لینک کلیک کنید. (یا تاچ کنید)
دیدگاهتان را بنویسید