بازاریابی کلاه سیاه
ابازاریابی کلاه سیاه رو با دو رویکرد ه اینترنت و در دنیای واقعی معرفی می کنم.
به شدت توصیه میشه که هیچ گاه از بازاریابی کلاه سیاه استفاده نکنیم.
استفاده از بازاریابی کلاهسیاه یک ریسک بزرگ برای اعتبار بیزینس و آبروی برند ما ست و با مفهوم رشد ارگانیک در تضاد هستش.
Black Hat Marketing با رویکرد اینترنت
استفاده از تکنیک های ناصحیح و تلاش برای دور زدن موتورهای جستجو یا گمراه کردن موتورهای جستجو بازاریابی کلاهسیاه محسوب میشه.
مثال برای بازاریابی کلاه سیاه در اینترنت
کارهایی مثل:
- ساختن ربات کلیک های غیر واقعی
- مزرعه کلیک
- استفاده از تگ های نا مرتبط و غیر مجاز
- درست کردن لینک های اضافی و نامرتبط در صفحات برای نگه داشتن ربات های گوگل زمان بیشتر در وب سایت
روش های کلاه سیاه سئو به این چهار مورد من محدود نمیشن و صدها روش وجود داره، اگه کنجکاو هستین سرچ کنین.
Black Hat Marketing در دنیای واقعی
استفاده از روش هایی مانند:
- ترساندن مشتری
- تهدید به بالا بردن قیمت
- در معذوریت قرار دادن مشتری
- بازی با احساسات فرد
- مزاحمت از طریق پیگیری های فراوان
و حرکتهایی تو سبک این موارد که گفتم کلاه سیاه هستن.
چرا از بازاریابی کلاه سیاه استفاده نکنیم
سه تا دلیل واضح دارم :
- کار بد بد هستش دیگه
- وقتی 200/300 تا استراتژی بازاریابی داریم که ترکیبشون ما رو به چند هزار روش میرسونه منطقی نیست اعتبار برند رو فدای یک روش کوتاه مدت کنیم.
- هدف بازاریابی جذب و نگهداری مشتری هست تکنیک های سیاه با این هدف در تضاد هستن.
خلاصه که دنیای مارکتینگ وسیع هست و رقبا هم هرروز دارن بیشتر میشن، بنظرم بهتره رشد دائم رو فدای رشد سریع نکنیم.
وقت خوش
دیدگاهتان را بنویسید