بازاریابی B2B و شفاف سازی آن
زمانی که قرار هست در مورد بازاریابی B2B صحبت کنیم، کار خیلی آسون و از طرفی هم خیلی سخت می شه.
پس اجازه بدید با یه کم شفاف سازی بریم سر اصل مطلب.
بازاریابی بی تو بی رو میتونیم از دیدگاه یک استراتژی بازاریابی بررسی کنیم
از طرفی میتونیم سبک های مختلف business to business marketing رو بررسی کنیم
هر دو کار رو خیلی کوتاه اینجا با هم انجام خواهیم داد، اما قبلش یه تعریف کوتاه بدیم از B2B
بازاریابی B2B چیست ؟
زمانی که بازار هدف کسب و کارمون رو ( our businesses ) کسب و کار های دیگه قرار میدیم ( their businesses ) استراتژس بی تو بی رو انتخاب کردیم.
به روایتی دیگه وقتی مشتری های ما رو بیزینس های دیگه تشکیل میدن سبک بازاریابی ما b2b هست.
بررسی business to business marketing
همونطور که اگر مطالب قبلی وب سایت من رو خونده باشین به این موضوع قطعا برخوردین که گفتم:
سبک ها و استراتژی های بازاریابی خیلی وقتا در کنار هم کاربرد پیدا میکنند و خیلی وقت ها هم یک استراتژی جریان اصلی فعالیت رو محیا میکنه و بقیه در راستای اون چیده می شن.
اینجا میرسیم به :
استراتژی بازاریابی B2B
زمانی که میدونیم دیگر کسب و کارها مشتری محصول یا خدمت ما هستند یعنی به صورت دیفالت ما هر سبکی از بازاریابی رو که انتخاب کنیم در زیر مجموعه بازاریابی B2B کار کردیم.
وقتی جریان اصلی بازاریابی مون رو شناسایی میکنیم برنامه ریزی دقیق برای اجزای دیگه خیلی آسون تر میشه.
در این مورد بخصوص B2B میشه راه اصلی و ما خیلی راحت میتونیم:
- انواع روش هاش رو سرچ کنیم
- بنچ مارک دیگر بیزینس ها رو شروع کنیم
- این سبک رو با دیگر استراتژی ها ترکیب کنیم
طرح اجرایی بازاریابی B2B
حالا که میدونیم بازار هدف ما رو دیگر بیزینس ها تشکیل میدن میتونیم از دیگر سبک های بازاریابی هم وام بگیریم.
مثلا بریم سراغ بازاریابی مقاله ای و ترکیبش کنیم با کسب و کارمون
یا بریم سراغ بازاریابی مشارکتی و ائتلافی و یا هر سبک دیگه.
توصیه میکنم بقیه مقالات بازاریابی من رو بخونین و اجازه بدین مابقی راه رو خلاقیت و تجربه تون طی کنه.
مطمئن هستم از نتیجه ای که میگیرید شگفت زده میشین.
باعث افتخار هست که چند دقیقه ارزشمندتون رو با من سپری کردید.
دیدگاهتان را بنویسید