بازایابی فرهنگی چیست ؟
تعریف بازایابی فرهنگی از روی اسمش کاملا واضح و مشخص هست.
در این استراتژی بازاریابی، بازار هدفمون رو با توجه به فرهنگ شون انتخاب میکنیم. محصول/خدمت و پیام بازاریابی مون رو برای اون فرهنگ طراحی میکنیم و به گوششون میرسونیم.
یک نکته کوچیک وجود داره، علاوه بر فرهنگ میتونیم تمرکزمون رو بر :
- اقوام
- گویش ها
- جمعیت ها ( کامیونیتی ها )
- ذاهب
- اعتقادها
- گروه ها
- و غیره
نیز هم قرار بدیم. در تمام حالت های بالا همچنان داریم Cultural Marketing انجام میدیم.
بازایابی فرهنگی چطور کار میکنه
نمیخوام فرایند رو تو ذهنتون پیچیده کنم. در نظر داشته باشین که ما هرچقدر بازارهدفمون رو بهتر بشناسیم در نتیجه میتونیم بهتر براشون
- محصول تولید کنیم
- محتوا تولید کنیم
- شخصی سازی انجام بدیم
- ارتباط موثر ایجاد کنیم
زمانی که سراغ یک فرهنگ خاص میریم، یعنی منابع جمع آوزی اطلاعات زیادی داریم و میتونیم بهترین پیام رو بهشون برسونیم.
استراتژی بازایابی فرهنگی در کنار دیگر استراتژی ها
تو این قسمت من زیاد چیزی نمیگم. هدفم اینه که ورش ذهنی کنین.
حالا بیاین و این استراتژی رو با بازاریابی رفتاری ترکیب کنین
بعد برین سراغ خشت و آجر
یه سری هم به buzz maketing بزنین.
خیلی خوشحال میشم مکاشفاتتون رو برام کامنت کنین.
( منبع انگلیسی برای دوستان مشتاق)
دیدگاهتان را بنویسید