بازاریابی بالا ی خط
بازاریابی بالای خط یک شیوه ی پرهزینه از بازاریابی هست که در اون گستره ی زیادی از مخاطبان رو هدف قرار میدیم.
در این سبک بازاریابی هدف استراتژی دیده شدن و انتقال پیام به حداکثر مخاطبان هستش.
ابزار های بازاریابی بالای خط
رسانه هایی مثل مواردی که در پایین میارم در بازاریابی بالای خط استفاده میشن.
مطمئنم که اگر چیزی رو از قلم انداخته باشم ذهن خلاق شما جای خالی رو پر میکنه.
- شبکه های تلویزیونی
- رسانه های اجتماعی ( اینستاگرام، فیسبوک و…)
- رسانه های محیطی ( تلویزیون های شهری، بیلبوردها، وسایل حمل نقل بین شهری و…)
- رپرتاژ آگهی در روزنامه ها و مجلات
- و …
مثال برای Above the line marketing
برای مثال کاری که برند عالیس در سال 1397 به مدت تقریبا شش ماه انجام داد، که شامل حجم وسیعی از تبلیغات تلویزیونی در شبکه ها مختلف و بیلبورد های زیاد در شهرهای مختلف کشور بود.
عالیس با استفاده از Above the line marketing تنوع دلسترهاش رو نشون داد و جمله ی “هلوش رو بدم لیموش رو بدم” رو تا مدت ها سر زبون مردم انداخت.
با یک جستجوی ساده میتونین مبلغ بودجه ای که صرفا صرف باکس های تلویزیونی این کمپین شد رو پیدا کنین.
یک استراتژی در نقطه ی مقابل بازاریابی بالای خط داریم.
بازاریابی پایین خط که بعد تر در موردش گپ میزنیم. فقط به طور خلاصه در بازاریابی پایین خط همه ی مخاطبان رو هدف قرار نمیدیم و بر مخاطبان مشخصی تمرکز میکنیم.
نسبت به پر هزینه بودن این سبک از بازاریابی، مجموعه هایی که قدرت استفاده از اون رو دارن خیلی محدود میشن
پس این سبک به همه ی بیزینس ها توصیه نمیشه.
توضیح این استراتژی صرفا با هدف ایجاد آگاهی، ایجاد یک بستر فکری برای ایده پردازی هر شخص یا کسب و کار برای تدوین استراتژی متناسب با کسب کارش ارائه شد.
در آخر خالی از لطف نیست که عنوان فارسی و انگلیسی بازاریابی بالای خط رو گوگل کنید
مطمئن هستم که با ایده های جالبی مواجه میشین و ایده های جالبی برای کسب و کار خودتون هم به ذهنتون میرسه.
Above the line [ATL] marketing
ممنون از وقتی که به این مقاله اختصاص دادین
امیدوارم که جرقه ی یک ایده رو در ذهنتون زده باشه.
دیدگاهتان را بنویسید