بازاریابی خشت و آجر
بازاریابی خشت و آجر برای بیزینس هایی خوبه که فروشگاه یا مغازه دارن. همینجا بگم که این استراتژی با استراتژی بازاریابی B To C هم ارتباط تنگاتنگی داره.
وظیفه این استراتژی افزایش رفت وآمد به فروشگاه هست. به قول قدیمی ها باید پاخور مغازه رو افزایش بده.
ببینین تقریبا هر کاری که باعث بشه رفت و آمد به فروشگاه زیاد بشه زیرمجموعه این بازاریابی محسوب میشه.
پس تا اینجا واضحه که این استراتژی میتونه در بر دارنده انواع استراتژی های آنلاین و آفلاین بشه.
بازاریابی خشت و آجر برای چه کسب و کارهایی مناسب هست؟
ببینید ایده یا الهام اصلی بوجود اومدن این استراتژی کسب کارهای محلی و فروشگاه های کنار کوچه و خیابون بودن.
پس تقریبا هر بیزینسی که در یک محل مشخص ساکن هست، میتونه از این استراتژی استفاده کنه.
قنادی، خیاطی، شرکت حسابداری، سوپرمارکت، آرایشگاه و غیره
Brick And Mortar Marketing چطوری کار میکنه ؟
یادتون هست که گفتیم بازاریابی خشت و آجر قراره ورودی یا ترافیک محل کسب م رو بالا ببره.
خوب حالا باید به این مقوله بپردازیم که با چه راهکارهایی میشه آدم های بیشتری رو به محل کارمون بکشیم.
من این فرآیند رو به دو دسته تقسیم میکنم :
فعالیت ها و تاکتیک های جذب مشتری
ایجاد تجربه های خوشایند برای مشتری
دقت داشته باشید این این راهکارها برای بیزینس های مختلف میتونه زمین تا آسمون متفاوت باشه.
من در مورد کلیات صحبت میکنم، شخصی سازی و تعمیم این کلیات به بیزینس شما میشه زحمت خودتون.
( اگه تو پروسه گیر افتادین با خودم ارتباط بگیرید تا جایی که بتونم کمک میکنم)
فعالیت ها و تاکتیک های جذب مشتری در بازاریابی خشت و آجر
بریم سر اصل مطلب :
- پخش تراکت
- نصب اعلامیه
- استفاده از تابلو های منطقه
- برگزاری رویداد و ایونت
- معرفی به گوگل مپ (دقت کنید که عکس و کامنت به حد کفایت باشه)
- و امثالهم
ایجاد تجربه های خوشایند برای مشتری Brick And Mortar Marketing
این قسمت واقعا مفید و تاثیرکذار هستش، پیشنهاد ارم روش بیشتر وقت بذارید.
ایجاد تجربه کاربری لذت بخش :
از لبخند روی صورت پرسنلتون گرفته تا حوصله ای که برای مشتری خرج میکنن و وای فای رایگان محیط و دمای هوا و…
حمایت از محله و محدوده جغرافیایی
اینجا فرصت برای جذب عجیب بالاست. با مثال میرم جلو :
- به کتابخونه مسجد کتاب بدین
- جشن محله راه بندازید
- به زمین ورزش ها توپ و تجهیزات بدین
- صندوق مالی محله ای راه بندازید (وام وکمک و ..)
- تا هر محدوده ای که میتونین اینترنت رایگان بدین
- رو زیبایی محله خرج کنین ( اسفالت، رنگ آمیزی دیوار و نرده، گل کاری و …)
مطمئنم ذهنتون رو درگیر کنین کلی ایده به ذهنتون میاد.
به عنوان حرف آخر بگم یک ورژن امروزی هم از این استراتژی مارکتینگ هست به نام brick and click marketing که روش کلیک کنین میونین باهاش آشنا بشین.
ممنون از وقتتون
امید دارم کاربردی بوده باشه.
دیدگاهتان را بنویسید