56 سوال پرسونا

56 سوال پرسونا سابقه شخصی: مشتری چند ساله است؟ جنسیت مشتری چیست؟ مشتری چند فرزند دارد؟ بالاترین سطح تحصیلاتی که مشتری تجربه کرده است چیست؟ منبع درآمد مشتری چیست؟ مشتری سالانه چقدر درآمد دارد؟ آیا مشتری متاهل است؟ اهداف شخصی مشتری چیست؟ ارزش های شخصی آنها چیست؟ قومیت مشتری چیست؟ سابقه کاری: مشتری برای امرار معاش چه می کند؟ مشتری در چه صنعتی...

بازاریابی صنعتی [Industrial Marketing]

بازاریابی صنعتی زمانی که کالا/خدمت مون رو به مجموعه های صنعتی پروموت میکنیم داریم از بازاریابی صنعتی استفاده میکنیم. در واقع Industrial Marketing یکی از زیرشاخه های B2B مارکتینگ هست که به صورت تخصصی صنایع رو تارگت میکنه.   بازاریابی صنعتی چرا؟ اکثر ترفندها و کلیت این استراتژی با b2b یکی هستن. شاید براتون...

بازاریابی انسان گرایی[Humanistic Marketing]

بازاریابی انسان گرایی بازاریابی انسان گرایی قراره رویکردی باشه که نیازها و حدود اخلاقیات انسان امروزی رو به استراتژی بازاریابی اضافه کنه. تو پروسه بازاریابی سعی میکنیم محصول/خدمتمون رو یا بصورت کلی‌تر پیام مون رو به مخاطب منتقل کنیم. در پروسه انتقال این پیام تلاش میکنیم که مخاطب رو به سمت...

بازاریابی پارتیزانی [Guerilla Marketing]

بازاریابی پارتیزانی تعاریف بازاریابی پارتیزانی رو همه جا و در تمام سایت های داخلی و خارجی میتونین پیدا کنین. اجازه بدین من به اصل مطلب بپردازم و ایده ی کلی این استراتژی جذاب رو واستون پرزنت کنم.   بازاریابی پارتیزانی چیست؟ اکثر استراتژی های بازاریابی یک چهارچوب واضح و مشخص رو دنبال میکنن و...

بازاریابی کالا [Goods Marketing]

بازاریابی کالا خیلی سریع بریم سراغ اصل مطلب، بازاریابی کالا یک دسته بندی در استراتژی های بازاریابی هست. زمانی که تصمیم میگیریم از good marketing استفاده کنیم، یعنی قرار کردیم که در برنامه ریزی مارکتینگ مون صرفا از استراتژی هایی استفاده کنیم که محصولات فیزیکی یا درواقع همون کالاها رو...

بازاریابی جغرافیایی [Geographic Marketing]

بازاریابی جغرافیایی ایده کلی بازاریابی جغرافیایی این هست که فعالیت های بازاریابی مون رو براساس اطلاعات ژئوگرافیک برنامه ریزی کنیم. تا قبل از فراگیر شدن اینترنت و ظهور ابزارها و نرم افزارهای اطلاعاتی، Geographic Marketing بیشتر مورد خوبی برای کمپانی های بزرگ محسوب میشد. البته کامیونیتی بازرگانان هم نسبتا خوب از این...

فری بی مارکتینگ [Freebie Marketing]

فری بی مارکتینگ ارائه محصول یا خدمت بصورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین با این ایده که مشتری خریدش رو تمدید کنه یا ارتقا بده میشه فری بی مارکتینگ. Freebie Marketing رو بازاریابی رایگان، بازاریابی جنس رایگان و یه همچین چیزهایی هم ترجمه کردن که بنظرم نارسا هست. در کل...

بازاریابی نمونه رایگان [Free Sample Marketing]

بازاریابی نمونه رایگان فری سمپل مارکتینگ یا بازاریابی نمونه رایگان خیلی شفاف میگه که رایگان نمونه بدیم به آدمها. در صنایع بهداشتی، نوشیدنی ها، مواد غذایی و زیبایی بسیار استفاده میشه.   ناگفته های بازاریابی نمونه رایگان تقریبا همه مون تا حالا باهاش مواجه شدیم. همونطور که ایده کلی این استراتژی آسون و شفاف...

بازاریابی جناحی [Flanking Marketing]

بازاریابی جناحی بازاریابی جناحی زمانی اتفاق می افته که میریم سراغ نقطه ضعف های رقیب، چه در محصول/خدمت چه در سهم از بازار. در این استراتژی نقاطی رو پیدا میکنیم که رقیبمون در اونها عملکرد مناسبی نداره یا ما در اون نقاط قویتر هستیم. با این ترفند سهم بازار رقیب رو...

بازاریابی میدانی [Field Marketing]

بازاریابی میدانی بازاریابی میدانی از زیرشاخه های بازاریابی مستقیم هست. در این استراتژی بازاریابی برند در فضاهای مختلف حاضر میشه و به صورت مستقیم با افراد تعامل میکنه. به طور مثال موارد زیر رو درنظر بگیرین: حضور در نمایشگاه ها حضور در محیط های آموزشی برگزاری رویداد ها حضور در اماکن عمومی و ... پس جمع...

Copy link
Powered by Social Snap