بازاریابی پایین خط
بازاریابی پایین خط در مقابل بازاریابی بالای خط یا گسترده قرار داره بر خلاف بازاریابی بالای خط در این نوع از بازاریابی ابزارهایی مانند رسانههای بزرگ، تلویزیون، رادیو، روزنامه و تبلیغات گسترده در رسانه های اجتماعی به هیچ عنوان استفاده نمی شود.
در این سبک بازاریابی بیشتر از روشهای کم هزینه تر و متمرکز تر استفاده می شود به طور مثال روش هایی مانند معرفی حضوری محصول یا خدمت یا ارسال ایمیل شخصی به تک تک مخاطبان بازار هدف یا نصب پرچم یا بنر در محل تجمع بازار هدف از ابزارهای این استراتژی بازاریابی هستند.
این بازاریابی هزینه پایین تری احتیاج دارد و کنترل آن بازخورد گرفتن از آن آسان تر و راحت تر است.
دلیل معرفی بازاریابی پایین خط
ببینین هدف کلی من از صحبت در مورد تمام استراتژی های مارکتینگ قبلی و اونهایی که بعد میگم این هست که:
بت.نیم با دونستن اونها یه تغییر مثبت تو کسب و کارمون انجام بدیم.
حالا بعضی مفهوم ها صرفا احتیاج به اشاره دارن و یا نقش مکمل بازی میکنن یا حتی اصلا به شفاف شدن دیدگاه مون رئ کانسپت بازاریابی و مارکتیمگ کمک میکنن.
اینجوری شد که نقطه ی مقابل بازاریابی بالای خط که همون below the line marketing باشه رو معرفی کردم.
میتونین بگین از مطالبی که تا الان پست کردم کدو ها زیر مجموعه این استراتژی قرار میگیرن؟
دیدگاهتان را بنویسید