بازاریابی پایگاه داده یا دیتابیس مارکتینگ چیست
زود بریم سر اصل مطلب، بازاریابی پایگاه داده یعنی جمع آوری اطلاعات مشتریان (قبلی، فعلی و بالقوه)، و شخصی سازی فرایند بازاریابی با توجه به تحلیل اون اطلاعات.
ببینید در این استراتژی بازاریابی دوتا نکته خیلی برجسته هستن.
- جمع آوری اطلاعات
- تحلیل اطلاعات
قبلا با هم درمورد دیتا مارکتینگ صحبت کردیم. در دیتابیس مارکتینگ ما صرفا سراغ مشتریان بالقوه نمیریم، قبلی ها و فعلی ها هم برامون مهم هستن.
جمع آوری اطلاعات در بازاریابی پایگاه داده
ممکنه براتون سوال باشه که چه اطلاعاتی رو باید جمع آوری کرد؟
چه جور اطلاعاتی به کارمون میاد؟
جواب این سوال ها رو با سرچ کردن دوتا کلیدواژه میتونین پیدا کنین. اول CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان و نرم افزارهای مربوط به اون و دوم دموگرافیک.
یکم تو اینا گشت گذار کنین متوجه میشین که چکار کنین
تحلیل اطلاعات در بازاریابی پایگاه داده
اینجا تازه بخش فان ماجرا شروع میشه. (البته از نظر من)
در نظر داشته باشین که استراتژی های بازاریابی رابطه تنگاتنگی با هم دارن.
مثلا ما باید مشتریمون رو خوب بشناسیم ( بازاریابی رفتارشناسی )
که بتونیم پیام درست رو ( بازاریابی مقاله ای ) از طریق درگاه مناسب (بازاریابی کانالی) بهش برسونیم، تا بتونیم بشترین جذب رو داشته باشیم ( بازاریابی نرخ تبدیل ).
قشنگ نشد؟
این شناخت از طریق تحلیل داده های جمع اوری شده میسر یشه.
در نظر داشته باشین که اعداد کنار هم معنی دار میشن.
اینم دوتا منبع واسه دوستان کنجکاوم که میتونه نقطه استارت باشه واسه کنجکاوی های بیشتر:
دیدگاهتان را بنویسید