بازاریابی انسان گرایی
بازاریابی انسان گرایی قراره رویکردی باشه که نیازها و حدود اخلاقیات انسان امروزی رو به استراتژی بازاریابی اضافه کنه.
تو پروسه بازاریابی سعی میکنیم محصول/خدمتمون رو یا بصورت کلیتر پیام مون رو به مخاطب منتقل کنیم. در پروسه انتقال این پیام تلاش میکنیم که مخاطب رو به سمت هدفمون سوق بدیم. (ترغیب کنیم)
میدونیم که مرز بین ترغیب و اغفال باریک هستش. Humanistic Marketing قراره مطمئن بشه که روی این پیوستار (یک سو ترغیب و یک سو اغفال) استراتژی های ما به سمت ترغیب میل کنن.
پیوستارهای دیگه ای رو هم میتونیم تعریف کنیم مثلا:
- منافع مخاطب با منافع بیزینس
- نیاز اصلی با ایجاد احساس نیاز
- و…
دوستان عزیزم دقت کنید که من دارم این مفهوم رو از دید خودم و در دایره لغت خودم ارائه میکنم. سعی در جا انداختن ایده کلی Humanistic Marketing هست.
لطفا به این نوشته به چشم دیتای مرجع و مطلق نگاه نکنین و معانی رو در ذهن خودتون هم بسط بدین.
بازاریابی انسان گرایی چیست ؟
Humanistic Marketing رویکردی هست که به استراتژی های بازاریابی اضافه میشه تا مطمئن باشیم:
داریم با توجه و احترام به شان و مقام انسانیت فعالیت میکنیم.
در واقع Humanistic Marketing تکنیک نیست بلکه تم یا لیبلی هست که به فعالیت های مارکتینگ میچسبه.
حتی میتونیم بگیم Humanistic Marketing ورژن بسط داده شده و کلی بازاریابی رفتاری هست.
یک کتاب با همین اسم نوشته شده که البته من خودم نخوندمش از آقایان :
اگر کنجکاو هستین بعضی از فصل های کتاب روی یوتوب هست.
امیدوارم که خیلی گیجتون نکرده باشم.
دیدگاهتان را بنویسید