بازاریابی تنوع گرا
بازاریابی تنوع گرا بر روی جزئیات رفتاری،فرهنگی، لایف استایل و.. بازارهدف تمرکزداره و سعی در شناخت بهتر بخشهای مختلف بازارهدفمون داره تا بتونه ارتباط موثرتری بسازه و پیام های درست تری رو منتقل کنه.
بازاریابی تنوع گرا چیست؟
تو این قسمت با چندتا از زیرشاخه ها یا استراتژی های دیگه در بازاریابی به صورت مستقیم کار خواهیم داشت.
اگر دنبال درک صحیح از این استراتژی هستین توصیه میکنم لینک های این نوشته رو هم باز کنین و روزنامه وار یه نگاهی بهشون بندازین.
اصل مطلب:
بازار هدف ما ممکنه که از گروه ها، دسته ها و تایپ های مختلفی از آدم ها ساخته شده باشه. ( مراجعه کنین به بازاریابی فرهنگی و گروه محور )
در بازاریابی تنوع گرا تلاش میشه که این زیرشاخه ها رو هرچه بهتر مطالعه کنیم و بشناسیم تا بتونیم :
- خدمات بهتری بهشون بدیم ( بازاریابی خوشه ای)
- ارتباط موثری بین اونها و برند ایجاد کنیم
- پیام درست تری بهشون بدیم
- و…
البته درگاه ارتباطی موثر رو برای ارتباط با اونها رو مشخص کنیم. ( بازاریابی کانالی )
استفده از این استراتژی مارکتینگ باعث میشه ما تسلط بیشتری روی بازار هدفمون داشته باشیم.
اگر پلن بازاریابیتون چیز دیگه ای بئده برای استارت این استراتژی هیچوقت دیر نیست. مخصوصا اگر درحال اجرای کمپین های مختلف هستین Diversity Marketing میتونه کمکتون کنه که ادامه کمپین هاتون رو خیلی دقیق تر برین جلو و فیدبکهای معتبرتری دریافت کنین.
برای دوستان کنجکامون :
دیدگاهتان را بنویسید