بازاریابی مستقیم یا Direct Marketing
در مرحله او درنظر داشته باشین که بازاریابی مستقیم یکی از استراتژی های کلی مارکتینگ هست و خیلی از استراتژی ها زیرمجموعه اون تعریف میشن.
همونطور که از اسمش معلوم هست، پایه و اساس این استراتژی ارتباط مستقیم با مخاطب هستش.
این ارتباط میتونه حضوری، تلفنی، ازطریق ایمیل و یا رسانه ها صورت بگیره.
چند نکته درمورد بازاریابی مستقیم
دقت کنین Direct Marketing بین تمام استراتژی ها بیشترین پتانسیل رو برای تبدیل شدن به روش های تهاجمی داره.
حتی بیشتر از بازاریابی همهمه ای و بازاریابی غافلگیرانه.
- ایمیل های پیاپی
- تماس های خارج از تایم و زیاد
- پاپ آپ های غیر ضروری
اینها همه مواردی هستن که میتونن یه استراتژی خوب رو تبدیل به مزاحمت برای مردم و در نتیجه تاثیر منفی روی برند کنن.
نکته بعدی این هست که اگر دارین از استراتژی بازاریابی مستقیم استفاده میکنین. تمرکز رو بر ایجاد ارتباط بذارین نه فروش.
دوره ای که باید با هر تماس فروش اتفاق می افتاد گذشته. مشتری امروزی آگاه هست و اکثرا از مابقی آپشن ها هم خبر داره.
به زور فروختن نهایتا میتونه یه سود کوتاه مدت بیاره و واقعا احتمال خرید مجدد رو به صفر میرسونه.
به عنوان نکته آخر ترکیب Direct Marketing با بازاریابی ارزش افزوده میتونه اثربخشی این استراتژی رو دوچندان کنه.
فقط حواستون باشه که قول اضافی به مشتری ندین.
منبع برای Direct Marketing
از اونجایی که نوشته های من متد رو درس نمیده و بیشتر در مورد ایده ی متد صحبت میکنه.
برای دوستانی که علاقه دارن دانسته هاشون رو رشد بدن، یکی دوتا منبع میذارم. از این منابع به عنوان شروع مسیر جستجو استفاده کنین.
رویکردتون با منابع اطلاعات مطلقا صحیح نباشه، بالاخره هرکسی از ظن خود شد یار من.
دیدگاهتان را بنویسید