بازاریابی چند رسانه ای چیست ؟
در مورد استراتژی های شبیه به بازاریابی چند رسانه ای قبلا هم صحبت کردم.
به صورت خلاصه Cross Media Marketing قصد داره که پیامش رو از طریق کانال های مختلف به سمع و نظر مخاطبانش برسونه.
در بعضی از منابع گفتن که کانال ها باید وسیع وجهانی باشن تا استراتژی چند رسانه ای اعمال بشه.
من خیلی رو صحت این حرف مطمئن نیستم، چون وسعت پخش پیام ارتباط مستقیمی با سبک اعمال این استراتژی نداره.
بد نیست به عنوان پیشنیاز یه سری به مقاله بازاریابی کانالی بزنین.
بازاریابی چند رسانه ای چگونه کار میکند ؟
در این استراتژی قرار هست که پیام برندمون رو از طرق مختلف به گوش مخاطبانمن برسونیم.
پس مراحا رو اینجوری چیدمان میکنیم :
- انتخاب پیام ( یا شعار یا هرچی)
- انتخاب درگاه ها و کانال های مورد نظر
- تدوین استراتژی مختختص هر کانال
- شخصی سازی پیام برای ها کانال
- انتشار سریع و همزمان در تمامی کانال ها
در نظر داشته باشین که من با این پنج مرحله از کوه کاه ساختم. هرفم صرفا جا افتادن مطلب و ایجاد ذهنیت برای شماست.
Cross Media Marketing پیچیدگی های خودش رو داره و واقعا به آسونی گفته های من نیست.
در آخر درنظر داشته باشین که Cross Media Marketing محدود به آفلاین/آنلاین محلی/جهانی بودن کانال های ارتباطی نمیشه و همه رو تارگت میکنه.
اگر کنجکاو هستین این منبع محل خوبی برای شروع جستجوهاتون میتونه باشه.
حالا به من بگین که شباهت ها و تفاوت های Cross Media Marketing با بازاریابی بالای خط در کجاهان ؟
دیدگاهتان را بنویسید