بازاریابی قطره ای
بازاریابی قطره ای یک استراتژی ارتباط گیری خودکار و ارسال پیام های شخصی سازی شده به مخاطبان از طریق پلتفرمهای پیام رسان و ایمیل هست.
در این استراتژی ما در موقعیت های زمانی مرتبط مختلف پیام هایی رو به مخاطبانمون ارسال میکنیم که میتونه به منظور :
- ترغیب به خرید جدید
- ترغیب به خرید مجدد
- گرم کردن ارتباط های گذشته
- نگهداری از مشتری
- ایجاد آگاهی برند و …
توضیح روند بازاریابی قطره ای
دقت داشته باشین که محوریت اصلی این سبک از بازاریابی جمع آوری اطلاعات مشتریان و برنامه ریزی برای استفاده مناسب از اون اطلاعات هست.
Drip Marketing با رویکرد CRM
هرچه اطلاعات CRM ما در مورد مشتریان یا سرنخ های فروشمون بیشتر باشه، استراتژی بازاریابی قطره ای ما دقیق تر و کارآمد تر میشه چرا؟
چون بهانه ها وسناریو های موجه تری برای ارسال پیام به مخاطبانمون داریم
Drip Marketing بارویکرد سیستماتیک
این رویکرد زمانی هست که مخاطب در گوشه از سیکل مارکتیگ ما با ما ارتباط داشته ( بازدید از وب سایت، شرکت در یک کمپین، بازدید از نمایشگاه و… )
نسبت به نقطه اشتراک بوجود اومده به ما و مخاطب، ما اجازه داریم که به بهانه های مختلفی بهش پیام بدیم و اون رو وارد چرخه ی بازاریابی مون کنیم.
- آموزش
- اطلاع رسانی
- اعلام تخفیف
- برگزاری کمپین
- و …..
مثال برای بازاریابی قطره ای :
به جرئت میگم که همه ما تا به امروز با این بازاریابی در زندگی شخصی و کاری مون مواجه شدیم.
لطفا به اس ام اس ها و ایمیل هایی که از برند های زیر دریافت کردین فکر کنین، اینها نمونه بارز Drip Marketing هستن :
- ایرانسل
- همراه اول
- تپسی
- اسنپ
همینجا یه استپ بدین و یک دقیقه فکر کنین چه پیام هایی؟ در چه زمان هایی ؟ از چه درگاه هایی ؟ از برند های بالا دریافت کردین.
واسه دوستان کنجکاوم :
دیدگاهتان را بنویسید