بازاریابی اکتسابی
هدف در بازاریابی اکتسابی جذب و جمعآوری مشتریان جدید برای خدمات و محصولات هست،
به شیوهای که پس از مدتی اجرا کردن استراتژی بازاریابی اکتسابی بیزینس قادر باشه که :
به صورت اتومات راه خودش رو ادامه بده و احتیاج به سرمایه گذاری مجدد و تنظیم استراتژی مجدد نداشته باشه.
مثال برای بازاریابی اکتسابی
سئو یکی از راه های بازاریابی اکتسابی هست، یا ساختن یک صفحه در رسانه های اجتماعی که می تونه طرفداران خودش رو داشته باشه.
به صورتی که :
بیزینس یک صفحه در اینستاگرام ایجاد میکنه
محتوایی رو توش ارائه میده که کاربر پسند هست
و همون سیستم تولید محتوا رو ادامه میده.
این باعث میشه که :
کاربرانی که براشون تولید محتوا شده به پیج جذب بشن
و محتوا رو بین کاربران دیگه ای که فکر میکنن محتوا برای اونها هم جذابه انتشار می دن.
حالا چی میشه ؟
پس از مدتی کاربران هستند که به سمت پیج جذب میشون پیج فعالیتی برای جذب کاربران در واقع بخش بازاریابی برای جذب کاربران کاری نمیکنه.
پس در واقع بیزینس در یک حالت اتومات جذب خودش رو داره انجام میده.
مثال بعدی برون سپاری فروش هست.
این بار بیزینس دست به جذب افراد یا مجموعه هایی میزنه که توانایی و وظیفه ی اونها ارتباط گیری و فروش هست.
بعد از عقد قرارداد با این عاملین بخش فروش مجموعه در پشت زمینه و بدون نیاز فعالیت مستقیم خود کسب و کار مسیر خودش رو طی میکنه.
تصویر ذهنی برای Acquisition marketing
در کل برای تصویر ذهنی به به یک آسیاب آبی فکر کنین که بعد از ساختش چرخ آسیاب خود به خود میچرخه.
بازاریابی اکتسابی از اون دسته استراتژی هاست که با یه مقدار شخصی سازی تقریبا به کار بیشتر افراد و کسب و کار ها میاد.
پیشنهادم این هست که یکم فکر کنید از این استراتژی کجای کسب و کارتون میتونین استفاده کنین و کامنتش کنین
من هم به سهم خودم تو این هم فکری سهیم میشم.
در کنار این نوشته توصیه میکنم مقاله بازاریابی کانالی رو هم بخونین
سپاس از وقتی که برای این مقاله گذاشتین.
ایده جالبی به ذهنم رسید، یک کتاب بخریم و به یکی هدیه بدیم و بگیم هر روز مطالعه کن و یک نکته ش رو استوری کن و منو تگ کن.
وقتی تموم شد کتاب رو به یکی دیگه هدیه بده و اونم همین کار رو بکنه و من یک کتاب دیگه به تو هدیه میدم
هزینه اجرا ماهی یک کتاب پس از چند ماه عده زیادی هر روز شما رو استوری می کنند
عالی بود باقر، کیف کردم واقعا
مطمئنم ایده ت به کار بقیه هم میاد
بعضی از برند ها میان تابلو سر در یک مغازه رو با نام برند خودشون و در قسمتی هم نام اون فروشگاه میزنن دروازه تبلیغ خودشون رو روی سر در یک مغازه نصب میکنن در اول یک هزینه ای میکنن و تا چندین سال اون وجود داره و هرکس که به اون مغازه مراجعه میکنه یا از جلوی اون رد میشه ی تبلیغاتی کرده
خیلی مثال خوبی بودش، زنده باد.
پس از خرید محصول یا خدمات، آیا ژتون های تخفیف برای خرید های بعدی که فروشنده به مشتری میده هم در این دسته یندی قرار میگیره؟
قصه ژتون ها و فرآیندهای مشابه که منجر به تکرار خرید میشن رو با استراتژی های مختلفی میشه لیبل زد
ولی در کل بله زیرشاخه اکتسابی هم محسوب میشن