بازاریابی پستی
بازاریابی پستی یکی از فرزندان صالح بازاریابی مستقیم هست که باوجود اینکه به نظر منسوخ شده میاد، هنوز هم به هیچ وحه اثربخشی خودش رو از دست نداده.
قصه از این قرار هست که بازار هدفمون رو از طریق ارسال بسته ی پستی یا نامه به صورت مستقیم هدف قرار میدیم.
آیا بازاریابی پستی منسوخ شده ؟ ( بازاریابی پستی چگونه کار میکند؟)
کاملا درسته که در یک دنیای آنلاین با ابزارهای ارتباطی بسیار متنوع زندگی میکنیم.
همینطور این مسئله رو هم قبل دارم که در دنیای آنلاین امروز میتوتیم به صورت بسیار دقیق فضای فعالیت بازار هدفمون رو مشخص کنیم و باهاشون ارتباط بگیریم.
اما، دو نکته رو درنظر بگیرید:
- روش های کلاسیک غالبا جواب میدن.
- استفاده از پست بسیار کم شده و فضای رقابت آسون هست.
استفاده موثر از استراتژی بازاریابی پستی مستقیم
دوستان عزیزم
دقت کنید، ایده آل ترین هدف هر استراتژی بازاریابی ساختن یک رابطه موثر با مخاطبان بازار هدفمون هست.
ارسال یک نامه دست نوشته یا شیک، با یک متن دوست داشتنی میتونه تجربه ای رو برای مخاطبانتون ایجاد کنه که:
- احتمالا سالهاست تجربه ش نکرده
- بهش یک قصه برای تعریف کردن میده (چه دهان به دهان و چه در سوشیال مدیا ها)
- براش این حس رو ایجاد میکنه که مستقیما بهش وقت اختصاص دادین
این استراتژی بازاریابی میتون برای جذب افراد جدید یا نگهداری مشتریان فعلی و یا حتی برای گرم کردن رابطه با مشتریان سابق استفاده بشه.
ازطرفی قابلیت گسترش از نامه به بسته های پستی رو هم داره
یک لحظه درنظر بگیرید فروشگاهی که ازش پیراهن خریدین براتون:
- یک نامه تشکر بفرسته
- یک ست دکمه اضافه بفرسته
- یک کراوات
- یک گلدون کوچیک
- یا هرچی …
اگر این ایده رو یکم تو سرتون ورز بدین به نتایج خارق العاده ای خواهید رسید.
باور دارم که استفاده از همین یک استراتژی میتونه به کل فرآیند درآمدزایی یک کسب و کار رو دگرگون کنه.
منبع برای افراد کنجکاو:
دیدگاهتان را بنویسید