بازاریابی چابک
برای توضیح بازاریابی چابک باید یک مقدمه داشته باشیم. اول این سبک از بازاریابی بیشتر یک استراتژی و یک نوع طرز فکر هستش همونطور که میدونید بازاریابی از قبل از فروش شروع میشه و هیچ وقت هم تموم نمیشه.
یکی از راههای بازاریابی بازار شناسی هدف گذاری کاربر شناسی و همه اینها مطالعه بازار هست تحلیل بازار هست انعطاف پذیری نشان دادن در بازاری که داریم کار میکنیم یا در شیوههای مارکتی که داریم استفاده میکنیم.
حالا بریم سراغ تعریف بازاریابی چابک
بازاریابی چاپک و خودش یک سر شاخه ست خودش یک ایدئولوژی بازاریابی محسوب میشه و صرفا یک تکنیک بازاریابی نیست.
تو این بازاریابی مهمه که منعطف باشیم و به روز، واکنش گرا باشیم و آماده پذیرش تغییر در شیوه های بازاریابی مون
Agile Marketing یک نوع طرز فکر و یک نوع ایدئولوژی برای بازاریابی هست چه ایدئولوژی؟
این ایدئولوژی که نسبت به تغییر ها باز و پذیرا باشیم.
اگر لازمه که استراتژی مون را عوض کنیم به استراتژی قبلیمون یا شیوه های سنتی مون نچسبیم، آزادانه فکر کنیم و نتیجه گیری کنیم و اگر لازم به تغییر ایجاد بکنیم تغییر را بکنیم.
مجموعه صحبت های بالا میشه بازاریابی چابک .
موانع بازاریابی چابک
دوست دارم چندتا از بهانه هایی که سر راه انعطاف پذیر بودن بیزینس ها قرار میگیرن رو لیست کنم.
شاید کسی این مقاله رو بخونه و درگیر یکیش باشه
- جواب گرفتن از سیستم های قبلی
- جواب گرفتن از درگاه های تبلیغ منقضی شده
- وجود مشتریان ثابت کافی
- در اختیار داشتن رسانه های معرفی نامحدود
- پشتیبانی عدم خلاقیت با بودجه
- ترس از تغییر
- خارج نشدن از منطقه امن
مطمئن هستم که شما هم میتونید چندین آیتم به لیست بالا اضافه کنین، کامنت آزاده …
دیدگاهتان را بنویسید