مقدمه ای بر بازاریابی شرکتی
اگر بازاریابی شرکتی اولین مقاله ای باشه که روی سایت من میخونین ممکنه یکم اذیت بشین.
همونطور که میدونین هدف من از لیست کردن انواع استراتژی های بازاریابی آموزش اونها نیست.
هدف اصلی ایجاد ذهنیت برای شماست تا بتونین فعالیت هی بازاریابی تون رو در ذهن خودتون طراحی کنین.
با این نوضیحات دیگه بریم سر اصل مطلب …
برای درک این استراتژی لازمه یکم با معنی Corporate و corporation آشنا بشین و تفاوتشون رو با company بدونین.
اصولا این تفاوت در سایز و حجم عملکرد هست. corporation ها بسیار بزرگ تر از کمپانی ها هستن یا کمپنی های بسیار بزرگی هستن.
زمانی که درمورد Corporate Marketing صحبت میکنیم، مقیاس عملکرد استراتژی مون کلا عوض میشه.
حالا…
بازاریابی شرکتی چیست ؟
مجموعه فعالیت هایی که شرکت های بزرگ در راستای این چند مورد پایین انجام میدن را Corporate Marketing میگویند.
- ایجادتصویر ذهنی برای مخاطبان
- ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان
- افزایش آگاهی از برند
- تعریف یا ترویج لایف استایل
متوجه هستین چه اتفاقی داره می افته دیگه؟
گستردگی عملکرد در این ستراتژی بیشتره. خاطرتون هست در مورد بازاریابی بالای خط صحبت کردیم با بازاریابی برند ؟
اگر آسون بخوام بگم چگونگی بازارایابی برند رو اتاق فکر بازاریابی شرکتی معلوم میکنه.
اینکه در بازاریابی بالای خط چه پیامی از طریق چه رسانه هایی منتقل بشه و برای چه کسانی چه تصویری رو بسازه رو هم بازاریابی شرکتی مشخص میکنه.
منابع بازاریابی شرکتی
رسما حرف های من در مورد این مقاله تمم شده.
دوستانی که میخوان بیشتر با این استراتژی آشنا بشن و کنجکاوی کنن :
امیدارم مقاله براتون کارامد بوده باشه.
خوشحالم که چند دقیقه از وت با ارزشتون تو وبسایت من سپری شد.
دیدگاهتان را بنویسید