بازاریابی کلاه سیاه
ابازاریابی کلاه سیاه رو با دو رویکرد ه اینترنت و در دنیای واقعی معرفی می کنم.
به شدت توصیه میشه که هیچ گاه از بازاریابی کلاه سیاه استفاده نکنیم.
استفاده از بازاریابی کلاهسیاه یک ریسک بزرگ برای اعتبار بیزینس و آبروی برند ما ست و با مفهوم رشد ارگانیک در تضاد هستش.
Black Hat Marketing با رویکرد اینترنت
استفاده از تکنیک های ناصحیح و تلاش برای دور زدن موتورهای جستجو یا گمراه کردن موتورهای جستجو بازاریابی کلاهسیاه محسوب میشه.
مثال برای بازاریابی کلاه سیاه در اینترنت
کارهایی مثل:
- ساختن ربات کلیک های غیر واقعی
- مزرعه کلیک
- استفاده از تگ های نا مرتبط و غیر مجاز
- درست کردن لینک های اضافی و نامرتبط در صفحات برای نگه داشتن ربات های گوگل زمان بیشتر در وب سایت
روش های کلاه سیاه سئو به این چهار مورد من محدود نمیشن و صدها روش وجود داره، اگه کنجکاو هستین سرچ کنین.
Black Hat Marketing در دنیای واقعی
استفاده از روش هایی مانند:
- ترساندن مشتری
- تهدید به بالا بردن قیمت
- در معذوریت قرار دادن مشتری
- بازی با احساسات فرد
- مزاحمت از طریق پیگیری های فراوان
و حرکتهایی تو سبک این موارد که گفتم کلاه سیاه هستن.
چرا از بازاریابی کلاه سیاه استفاده نکنیم
سه تا دلیل واضح دارم :
- کار بد بد هستش دیگه
- وقتی 200/300 تا استراتژی بازاریابی داریم که ترکیبشون ما رو به چند هزار روش میرسونه منطقی نیست اعتبار برند رو فدای یک روش کوتاه مدت کنیم.
- هدف بازاریابی جذب و نگهداری مشتری هست تکنیک های سیاه با این هدف در تضاد هستن.
خلاصه که دنیای مارکتینگ وسیع هست و رقبا هم هرروز دارن بیشتر میشن، بنظرم بهتره رشد دائم رو فدای رشد سریع نکنیم.
وقت خوش
فروش سیگنال های دروغ، یا ارز های دیجیتال دروغی به نظرم جزو این استراتژی هست
کاملا درست
بازی های پانزی
چیزی که همیشه به روش ها مختلف داره اتفاق میفته و فراگیر هم میشه
آره و واسم جالبه که همیشه یه سری گولش رو میخورن
زمانی که یک خونه رو بدون سند زدن به چند نفر پیشفروش میکنن.
این بیشتر مصداق کلاه برداری هست ولی تو پروسه این کلاهبرداری دارن از راهبرد کلاه سیاه استفاده میکنن
مثال:
بازاریابی شبکه ای (شرکت های هرمی)
رویا فروشی
رویا فروشی یکی از محبوب ترین تکنیک های کلاه سیاه هست
پکیج فروشها
قرصهای لاغری
و….
بله بله کاملا صحیح